dinsdag 27 december 2016

nieuw jaar....

Ik telde net even. Slechts het 8e berichtje van 2016.
En in 2015 ook weinig getikt hier.
Er gebeurt gewoon best wel veel, nog steeds.
Ook al ben ik best wel klaar maar de stomme achtbaan, zolang hij rijdt is uitstappen niet mogelijk. Vooral omdat ik straks er wel heel uit wil komen. Net toen ik dacht dat hij langzamer ging rijden en bij het uitstappunt zou stoppen, bleken we gewoon nog een rondje te moeten blijven zitten.

Ik vind het bijzonder om te zien dat mijn stukje over de hokjesgeest toch best wel wat bekeken is. Het is iets wat mij al een hele tijd stoort (en waar ik mezelf regelmatig op betrap en in mijn hoofd mezelf corrigeer). Alles moet maar zo in hokjes. Ik hou niet van hokjes.

Maar goed. Het lijkt er op dat er op veel vlakken toch gewoon positievere dingen gaan komen in 2017. Met oudste gaat het qua school niet minder kunnen (iets met eindeloos gezever over wat er allemaal niet kan, van tafel schuiven wat er wel mogelijk is en dan maar iets bedenken wat misschien niet gaat werken. Maar goed. Er wordt geprobeerd) Verder gaat het met hemzelf echt een heel stuk beter dan een jaar geleden. Hij is echt groot geworden (letterlijk ook, hij is me voorbij nu.) Hij is de afgelopen tijd ook waanzinnig aan het eten, waardoor hij gewoon richting een gemiddeld gewicht voor zijn lengte aan het groeien is (okay, ziek worden en 2 dagen niet eten, helpen niet helemaal mee)
De kleine Diva gaat prima op school, deed er nog even 1,5 weekje ziek zijn tussendoor en is nog steeds een beetje uit ritme door alle festiviteiten. Sinds ze afgelopen vrijdag ziek was, is ze ineens groter. Ze trekt ineens haar eigen kleren en schoenen aan (dit kan ze dus echt al lang) en haar grote roze bed lijkt ineens zo eng niet meer. En lief zijn is ook weer herontdekt. Dan kan er gewoon veel meer, als je lief ben. Nu nog even de vastgeroeste aversie tegen haar grote broer er af spoelen en dan komt het heus wel in orde.
Zelf heb ik zomaar ineens werk. Gewoon per toeval ineens. En fijn te combineren met kind op school en oudste niet te veel alleen laten. Goed voor mijn hoofd en daardoor voor de andere mensen hier. Ik ben leuker als ik kan nadenken, als ik kan leren. Dat wist ik zelf ook wel. Maar het is nu best wel opvallend.
Naast dat heb ik ook nog wat plannen en doelen voor 2017, voor mezelf. Omdat je blijkbaar in een achtbaan moet zitten, maar ik de huidige niet echt zo leuk meer vind. De oplossing lijkt me gewoon dan zelf maar een achtbaan te gaan bouwen. Dan heb ik er tenminste zelf iets over te zeggen. De blauwdruk ligt er, nu moet er gebouwd gaan worden. Hopelijk kan ik dan straks overstappen.
Ik ben benieuwd hoe het komend jaar zal gaan. Eerst nog eens een weekje vuurwerk knallen doorkomen en mijn huis opruimen na 2 zieke kinders achter elkaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten